Detta är Grand Hotell i Lund


I denna anrika byggnad, med särskilda rum uppkallade efter Sten Broman, Falstaff Fakir, Sam
Ask och Fritiof Nilsson Piraten, hade Gunnar Serner sin doktorsmiddag år 1910. På grund av
denna intressanta släkthistoriska koppling, samt en rad andra dito till staden Lund, planerar
jag att år 2018 också ha min doktorsmiddag här. Naturligtvis under förutsättning att min
avhandling då är färdig.
 
Till denna middag kommer vänner, kolleger, samt en och annan gammal lärare att bjudas. Samt
naturligtvis alla mina släktingar i Salomon och Lydia-grenen. Tanken är att lägga det över en
helg, med doktorsmiddag på fredagen och släktträff med lundatema på lördagen. Jag kommer, i
släktbloggen framöver, att återkomma till Lund och visa på vilka sätt staden är intressant för oss.
 

Kommentarer
Postat av: Amelie

låter grymt med doktorsavhandlingsmiddag i Lund. kommer gärna! jag pluggade ju också där ett halvår, fantastisk stad.

kan du inte skriva mer om var i Lund som Lydia bodde med döttrarna? kanske vad de studerade etc.

kram Amelie

2014-01-19 @ 03:42:24
Postat av: Hans

Javisst; när jag besökte Anniqua i maj 2011 hittade jag faktiskt brev till Lydia som "avslöjar" var hon bodde under lundatiden. Återkommer till detta!

2014-01-19 @ 21:53:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0